SEDLČANY – Třináctka sedlčanských amatérských fotografů, sdružená ve fotoklubu FotoFlegmatici, zahájila nedělní vernisáží svou druhou členskou výstavu. Stejně jako loni představuje sedlčanský fotoklub svou roční činnost v městské knihovně v Sedlčanech. V prostorách knihovny, která je zároveň zřizovatelem fotoklubu, tak mají zájemci možnost si prohlédnout několik desítek fotografických dílek od jednotlivých autorů.
„Po loňské první společné výstavě v sedlčanské knihovně se část výstavní kolekce přesunula do výstavních prostor prčického Infocentra, kde se konala repríza naši výstavy. Rok 2009 jsem věnovali nejen fotografování a výletům, ale i hodnocení mapového okruhu Blatenská růže, kterého jsem se prvně zúčastnili. Výsledkem bylo 11. místo ze 17 fotoklubů,“ uvádějí v souhrnu svou společnou činnost FotoFlegmatici.
Podobně jako je různorodé jak věkové, tak i výtvarné vidění jednotlivých členů, je různorodé i celkové obsahové sdělení vystavených fotografií. Od jednoduchých turistických snímků v podstatě popisného či rodinného charakteru, přes velkoformátové a panoramatické obrázky, makrofotografii, krajinnou fotografii až po výtvarně téměř dokonalá díla části sedlčanských autorů – Fotoflegmatiků.
V některých případech převládá exotický obsah snímku nad chybějícím obsahem fotografova vlastního sdělení divákovi, v jiných kvantita nad kvalitou. V dalších případech schází u některých snímků více technického umu či dovednosti (otázkou zůstává, zda chyba je na straně autora nebo komerčního zpracovatele fotografií), v jiných případech převládá obsahový chaos nad přítomností alespoň základního využití prvků stavby a skladby obrazu.
Nad průměr výstavy se tak bezesporu dostávají černobílé, kompozičně dobře zvládnuté snímky Milana Dragouna, netradiční svatební fotografie Kamila Novotného využívající pohybu a dále měkkým objektivem, či přímo camerou obscura, vytvořené obrázky Radka Foučka. Za zhlédnutí stojí i čistá, od rušivých prvků oproštěná, reportážní fotografie Květy Vlachové.
Bezesporu nejvyšší výtvarnou hodnotu mají adjustované fotografie manželů Šimkových. Zatímco Zdeněk Šimek vložil do svých snímků něco, co podstatné části ostatních vystavených snímků schází – tedy svůj osobitý a neotřelý tvůrčí pohled, Milena Šimková zvolila pohled čistě výtvarný bez jakýchkoliv popisných prvků. Oba dva pak společně povýšili výtvarnou kompozici obrazu, a tím i hodnotu fotografie, nad všeobecnou laickou líbivost a lacinou podbízivost divákovu oku.
Výstava barevných a černobílých fotografií sedlčanského fotoklubu Fotoflegmatici je otevřena v době provozu městské knihovny a končí ve středu 3. února.
Související články:
16. 7. 2009 Sedlčanští Fotoflegmatici obsadili v Blatné jedenácté místo