SEDLČANY – Výstavba přestupní terminálu, nebýt průtahů ohledně výběrového řízení a vyloučení dodavatele zakázky s nejnižší nabídkovou cenou, mohla být už v této době (ke konci března) v plném proudu a obyvatelé regionu se mohli těšit na zahájení provozu v letních měsících. Bohužel město, jako zadavatel, stále trvá na tom, že nabídková cena společnosti Chládek a Tintěra je podhodnocená. Jaký názor na opětovné vyloučení z veřejné soutěže i na její průběh má ing. Pavel Stoulil, obchodní ředitel společnosti Chládek a Tintěra?
„Oficiálně naše společnost rozhodnutí o vyloučení k dnešnímu dni neobdržela, ale je to velice pravděpodobné. 16.3. jsme odeslali na zadavatele naše druhé zdůvodnění ceny a na rozhodnutí oficiálně doručené čekáme. Každopádně, pokud zadavatel bude pokračovat ve svém, dle našeho názoru špatném výkladu zákona, je velice pravděpodobné, že budeme vyloučeni,“ říká Pavel Stoulil a pokračuje:
„Zásadní problém je v tom, že komise zadavatele nám stále dogmaticky předkládá předvyplněné Kalkulační vzorce (dle URS Praha a.s.) které jsou pouze pomocnými komfortními podklady pro stanovení ceny, nikoli závaznými mantinely, které svazují dodavatele. Pokud některé nákladové položky změníme, je hned nesprávně dovozována absence našeho zisku. Například nelze deklarovat, že potvrzená cenová nabídka subdodavatele nebude uznána za věrohodné potvrzení, nelze se ubránit dojmu, že skutečným cílem není získat podklady, ale společnost CHT znovu vyloučit. Tento od začátku, dle našeho názoru, vadný pohled komise rozsoudí jen UOHS.“
„V této souvislosti je jasné, že tak zásadně rozdílný pohled na zákonné zdůvodnění ceny musíme a zcela určitě podáme k přezkoumání na UOHS. Věříme, že tentokrát pan Langer bude schopen dodat všechny potřebné doklady na UOHS, aby mohlo proběhnout věcné rozhodnutí. Dle našeho názoru od 9.11. 2017 kdy komise naši společnost vyloučila a rozhodně nemusela, uplynuly 4 měsíce, které mohly být využity pro výrobní přípravu a začátek realizace. Činností a přístupem komise jsme se dostali do 28.3. 2018, kdy je bohužel již nemožné stavbu do 31.7. 2018 tak jak je uvedeno v ZD stihnout zrealizovat, tedy již jen za 4 měsíce.“
„Bohužel ti občané, kteří považovali nové nádraží za přínos pro Sedlčany a již nechtěli moknout na zastávkách budou zklamáni. Na konci července, dle stanoveného termínu v soutěži, v Sedlčanech nádraží stát rozhodně nebude. V těchto souvislostech budeme požadovat od zadavatele plnou náhradu nákladů spojených s naší blokací pracovních kapacit, ušlého zisku a škody způsobené nezákonným rozhodnutím. Dle našeho názoru mohlo být zásadním problémem absence konkurenčního prostředí uchazečů, kteří skončili s velice komfortními cenami za naší společností. Mohlo dojít k dohodám a neočekávaná účast a nejlepší cena naší společnosti v soutěži mohla způsobit naší aktuální šikanu.“
„Domnívám se, že od začátku cílem některých osob mohlo být „v rámci zákona“ vyřadit naši společnost ve prospěch sdružených společností Sládek a již jednou stíhané společnosti Pohl, které podaly komfortní nabídkovou cenu. Domnívám se, že cílem některých osob mohlo být zajistit výhru na této zakázce tomuto sdružení, které již pro zadavatele realizovalo jinou zakázku „přivaděč vody“ také za velice komfortní cenu. Podezření na činnost konkrétních osob a napomáhání určitých osob tomuto cíli, jsme předali našim právním zástupcům, kteří připravují další konkrétní právní kroky. Závěrem bych chtěl říci, že podle mého názoru si občané Sedlčan zaslouží lepší řídící tým.“