SEDLČANY – Od roku 2008 Město Sedlčany plánuje přestavbu zastaralého autobusového nádraží na moderní přestupní terminál. Původně podle projektu architekta Vladimíra Pýchy, později v upravené a levnější podobě. Ještě koncem roku 2011 tehdy „jenom“ starosta města Jiří Burian uváděl, že kromě přivaděče pitné vody ze Želivky je výstavba dopravního terminálu jeho hlavní prioritou pro rok 2012. Podmínkou pro přestavbu autobusového nádraží byl tehdy zisk finančních prostředků z dotačních fondů. Dotace ve výši 45 milionů korun byla městu přiklepnuta ale až za dalších pět let, konkrétně v roce 2017. A začaly se dít věci…
28. července 2017 Město Sedlčany uveřejnilo oznámení o zahájení zadávací řízení na veřejnou zakázku „Modernizace přestupního terminálu Sedlčany“. Lhůta pro podání žádosti o účast na dodávce akce s předpokládanou cenou necelých 47 milionů korun bez DPH končila 21. srpna. Jenže.. Nejnižší nabídkovou cenu podala litoměřická společnost Chládek a Tintěra, a to pouhých cca 38 milionů korun. Každý rozumný „hospodář“ by zajásal, že ušetří. Vedení Města Sedlčany však bylo jiného názoru. Jedná se o mimořádně nízkou nabídkovou cenu tvrdilo a společnost posléze vyloučilo z výběrového řízení a zároveň vítězem vyhlásilo „spřátelené“ sdružení firem.
Následně se firma Chládek a Tintěra odvolala k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. A protože Město Sedlčany nedodalo včas na onen antimonopolní úřad všechny podklady, úřad formálně rozhodl a zrušil původní výsledek výběrového řízení. Zároveň antimonopolní nařídil opakování výběrového řízení. Výsledek? Koncem března 2018 dorazilo do datové schránky společnosti Chládek a Tintěra (CHT) opětovné rozhodnutí o vyloučení z důvodu nízké nabídkové ceny. Znamená to, že zdůvodnění ceny, kterou společnost výběrové komisi poskytla, nebylo ze strany Města Sedlčany opět akceptováno.
„Je jasné, že tak zásadně rozdílný pohled na zákonné zdůvodnění ceny musíme podat k přezkoumání a věcnému rozhodnutí na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Nejdříve se v patnáctidenní lhůtě odvoláme k zadavateli, následně k ÚOHS a případně využijeme i dovolání k předsedovi ÚOHS. Pokud započítáme všechny lhůty, průměrný čas na rozhodování ÚOHS a Městu se podaří předat všechny potřebné doklady, finální rozhodnutí bude dle našich zkušeností známo za tři měsíce, tedy až v červenci,“ uvedl obchodní ředitel společnosti CHT Pavel Stoulil.
Stejně jasné je, že původní termín realizace ze Zadávací dokumentace (do 1. srpna 2018) nebude možné stihnout a bohužel ani potenciální předschválený termín do konce roku 2018 již také dle názoru společnosti CHT nejde stihnout. Nové autobusové nádraží velice pravděpodobně v roce 2018 tak stát nebude. „Tedy dle našeho názoru a zkušeností je tato soutěž a tento dotační titul ‚mrtvá‘ a již nejde o to kdo bude stavět. Rozhodnutí ÚOHS o zákonnosti jednání města je dle našeho názoru důležité spíše ve smyslu dalších právních kroků a kompenzací,“ pokračoval Pavel Stoulil.
„Stále se domníváme, že od začátku jsme nechtění a cílem bylo hledat naše chyby a ‚v rámci zákona‘ vyřadit naši společnost ve prospěch sdružení, které skončilo za námi. Tyto firmy, také s velice komfortní nabídkovou cenou, již pro zadavatele realizovaly zakázku „přivaděč vody‘. Reálnost celého podezření preferovat stejný ‚tým‘ jako na ‚přivaděči vody‘ dokresluje také to, že v srpnu roku 2017 pan starosta a senátor podepsal smlouvu na technický dozor stavby autobusového nádraží zase s Tomášem Korálkem, mj. členem komise na stavbu nádraží, který byl také správcem stavby přivaděče vody,“ dodal obchodní ředitel společnosti CHT Pavel Stoulil.