Ve Středočeském kraji v uplynulém roce výrazně ubylo tísňových hovorů

Tento článek je starší jednoho roku, jeho obsah tak nemusí odpovídat současnému stavu

STŘEDNÍ ČECHY – Každý hasičský záchranný sbor kraje má své vlastní operační a informační středisko, jehož součástí je také telefonní centrum tísňového volání 112 (TCTV 112), kde školení operátoři přijímají hovory na linky 112 a 150. Ve Středočeském kraji bylo v roce 2018 odbaveno 316 473 tísňových hovorů. V meziročním porovnání jde o pokles o téměř 67 000 hovorů. Přibližně 13 procent hovorů bylo směrováno na linku 150 a 87 procent na linku 112.

Jeden operátor odbavil za jednu dvanáctihodinovou směnu průměrně 144 hovorů. Z uvedeného celkového počtu volání bylo k dalšímu řešení předáno pro hasiče, policii nebo zdravotnickou záchrannou službu pouze 39 866 událostí, což je necelých 13 procent. Jedním z nejpalčivějších problémů při příjmu tísňových volání jsou dlouhodobě zlomyslná volání. Zlomyslná volání tvoří více než 80 procent všech hovorů na linky 112 a 150!

Operační a informační středisko HZS Středočeského kraje

„Jako zlomyslné volání je definováno každé volání, které neslouží k oznámení události v případech, kdy je ohrožen život, zdraví, majetek nebo veřejný pořádek. Operátoři se v těchto případech setkávají s náhodným vytočením tísňových linek, omyly, dotazy nebo stížnostmi nesouvisejícími s tísňovým voláním. Velkou část tvoří také telefonáty lidí pod vlivem alkoholu nebo dalších návykových látek, žerty dětí i skutečné případy zlomyslného zneužití k vyvolání planého poplachu,“ uvedl Jaroslav Gabriel z HZS Středočeského kraje.

Autor/zdroj: HZS Středočeského kraje