DŽIDDA – Žlutý kamion týmu Big Shock! Racing s číslem 503 v sobotu dopoledne hladce absolvoval technické přejímky a o pár hodin později už přistál v cíli prologu Dakaru 2021 na cenném 3. místě. Pilot Martin Macík, navigátor František Tomášek a mechanik David Švanda, kterým se v loňském ročníku Rallye Dakar podařilo vybojovat skvělé 5. místo, si po dlouhé době opět zazávodili. A úvodní rozehřívací část si vychutnali, i když měřila pouhých 11 kilometrů.
Prolog současně určil pořadí pro zítřejší 1. etapu Dakaru. Týmový speciál Karel tak v neděli na trať čítající 277 závodních kilometrů odstartuje z výhodné 3. pozice. „Už jsme stihli zničit zrcátko,“ konstatoval v cíli prologu mechanik David Švanda. „Prolog byl rychlý. Jeli jsme celou dobu na plný výkon. Všude byly stromy, větve, takže jsme občas nějakou trefili, ale tempo je dobré,“ popisuje pilot Martin Macík, který je pověstný svým rozvážnějším úvodem každého Dakaru.
„Moje nevýhoda a výhoda současně je, že jedu možná až moc hlavou. Nedokážu jet rychleji, než s přehledem zvládám. Možná i proto je naše jízda v prvních etapách pomalejší. Nechci jet přes hranu. Zrychluji postupně a zhruba ve 2. až 3. etapě už se dostávám do tempa. Nikdy nejedu na velké riziko, abych neublížil posádce ani autu. Když cítím, že mi etapa sedne, přidávám,“ popisuje Martin Macík, jak má během Dakaru nastavenu míru rizika.
V bivaku týmu Big Shock! Racing panuje po prologu spokojenost a veselá nálada. Většina členů týmu si už leden bez Dakaru vůbec nedovede představit. „Jsme rádi, že jsme tady, že se závodí. Věřili jsme, že to vyjde,“ říká navigátor František Tomášek. Dakar je pro tým i fanoušky pravidelná lednová radost. „Většinu chlapů od přírody táhne všechno, co má motor. A Dakar je nejvíc v rámci offroad závodů. Když ho jednou zažiješ, chceš se vracet,“ dodává Martin Macík.
Zdroj/foto: Nikola Kužílková,
Big Shock! Racing