SEDLČANY – Stanislav Budil s Petrem Vejvodou si účast na rakouské Rallye Weiz 2024 představovali úplně jinak. Nejenže neobhájili loňské stříbro, ale domů vezli své BMW 2002ti notně potlučené. Na nadcházející příbramské soutěži se však představí s úplně jinou technikou.
„Do Rakouska jsme se moc těšili, ale nakonec si z něj odnášíme úplně odlišné zážitky než před rokem,“ zamýšlí se středočeský pilot Stanislav Budil, který přidává i upřesnění: „Loni to byla příjemná letní soutěž, ze které jsme odjížděli domů s poháry a v pozici lídrů průběžného pořadí evropského šampionátu, takže v týmu panovala opatrná euforie. V tomto roce nám omezený program pochopitelně nedovoloval pomýšlet v rámci ´Evropy´ až tak vysoko, přesto jsme na Rallye Weiz opět hodlali bojovat o nejpřednější příčky naší kategorie.“
Po první sekci Budil s Vejvodou drželi mezi vozy kategorie 2 čtvrtou příčku s minimální ztrátou na silné francouzské Porsche 911 řízené Jean-Marcem Bussolinim, večerní útok na soupeře však našincům zhatilo počasí. Extrémní bouřka řádila nejen na rychlostních zkouškách, ale zdecimovala i servisní zónu, v zázemí českého týmu to odnesl pouze zničený stan – u některých sousedů popadané stromy napáchaly větší škody. Důsledkem povětrnostních podmínek organizátoři zrušili druhé průjezdy pátečními rychlostními zkouškami, spíše se uklízelo a všichni se o to víc těšili na sobotní závodění.
Hned na úvodním testu zajelo posádka výtečný čas, díky kterému přeskočila v pořadí i francouzské soupeře. Za polovinou druhé ranní zkoušky však přišla pohroma. „V daném místě jsme jeli podle stejného rozpisu jako před rokem, a tak doteď netušíme, proč jsme před zatáčkou ´trojkou´ měli zapsánu ještě ´jedničku´, silnice je tam rovná. Do zatáčky jsme ale díky tomu najeli mnohem rychleji, než to mělo být – následkem samozřejmě bylo, že jsme skončili v lese. Nám se naštěstí nic nestalo, auto ale utrpělo velké škody a jeho letošní sezóna nejspíš skončila,“ popisuje spolujezdec Petr Vejvoda.
Letošní sezóna skončila pro bílomodré BMW 2002ti, nikoliv pro posádku. Ta se totiž v zimní přestávce vyzbrojila i moderním vozem Toyota GT86 CS-R3 a právě ten se teď dostává ke slovu, respektive nejprve jeho pilot Stanislav Budil: „Pořídili jsme si auto, které by nám mělo přinést podobnou zábavu jako ´bavorák´. U něj nás moc mrzí, za jakých okolností se s ním dočasně loučíme, slibujeme ale všem fanouškům historických vozů, že jeho čas po důkladné opravě ještě znovu přijde. Teď ale přesedáme do toyoty, pro domácí příbramskou soutěž to byl i plán.
Co se našeho nového nářadí týče, asi mnozí zaregistrovali, že automobilka Toyota se v roce 2015 vrhla do závodění kategorie R3 právě s tímto strojem – tehdy to bylo díky klasické koncepci vozu tak trochu zjevení, všichni soupeři měli ´všechno vpředu´. Upřímně řečeno, ve své třídě se vůz tehdy příliš neprosadil a Japonci asi i díky tomu poměrně rychle z jeho podpory vycouvali, několik extovárních vozů se ale zachovalo a my máme jeden z nich. Už jsme si jej vyzkoušeli na Radouňské rally a moc nás to bavilo, především bavit se hodláme i na nadcházející Rally Příbram.
Ale zároveň má toyota stejnou koncepci jako BMW, a tak věřím, že mnohé mé dosavadní návyky se budou hodit a že jízda bude velká radost,“ usmívá se Stanislav Budil, už opět v lepší náladě než po nepovedeném rakouském víkendu. Zbývá jen doplnit, že dvojice Stanislav Budil – Petr Vejvoda poveze na atraktivním voze Toyota GT86 CS-R3 startovní číslo 37 a že bude premiérově soutěžit pod hlavičkou týmu „Dolák Motorsport z.s.“ v silně obsazené třídě RC4-I, kam patří celá řada špičkových vozů s poháněnou jednou nápravou. Tak jim držme v sobotu palce!
Zdroj/foto: TZ Karevic Media
Karel Špaček, media team