Přejezd se signalizace jen tak nedočká

Tento článek je starší jednoho roku, jeho obsah tak nemusí odpovídat současnému stavu

REGION – Minimálně další dva roky zůstane železniční přejezd na silnici první třídy číslo 18 u železniční zastávky Voračice stále nechráněný. Podle plánů Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) má být v následujících dvou létech ve Středočeském kraji opraveno kolem stovky železničních přejezdů. Většinou se to týká frekventovaných tratí, jako jsou například tratě Zdice – Protivín, Čerčany – Světlá n. S., Čelákovice – Neratovice, Kutná Hora – Zruč n. S., Praha – Vrané nad Vltavou – Čerčany, či Vrané nad Vltavou – Dobříš.

Sedlčanská lokálka tak nadále bude jezdit přes nepřehledný přejezd ve Voračících krokem. A to i přesto, že už v roce 2010 byl voračický přejezd zařazen mezi pětici přejezdů ve Středočeském kraji, které měly být ještě v tom samém roce vybaveny a chráněny světelnou i zvukovou signalizací. „Je to nutné, železniční trať tam protíná frekventovanou silnici I/18 v místech, kde není ideální rozhled. V minulosti v tomto křížení železniční tratě se silnicí už došlo k několika tragickým střetům osobního vlaku s vozidly,“ uvedl tehdy Tomáš Drvota ze SŽDC.

Regionální železniční trať z Olbramovic do Sedlčan měří necelých sedmnáct kilometrů, přesto na své trase křižuje celkem 22 značených přejezdů přes silnice a polní cesty. Dva železniční přejezdy jsou na silnici I/18, ostatní pak na silnicích třetí třídy a místních komunikacích. Cestu sedlčanské lokálce kromě toho kříží víc jak deset polních a lesních cest. Z celkového počtu přejezdů je pouze jeden vybaven světelnou signalizací. Střety vozidel s vlakem jsou daleko tragičtější než nehody mezi vozidly na silnicích. Zatímco v ročním průměru při střetech na železničních přejezdech umírá jeden člověk při každé páté nehodě, na silnicích připadne jeden vyhaslý lidský život na 106 nehod.