Budil s Vejvodou jsou po rakouské Rallye Weiz na čele evropského šampionátu!

Tento článek je starší jednoho roku, jeho obsah tak nemusí odpovídat současnému stavu

SEDLČANY – Zatím nejdramatičtější bitvu se soupeři svedla středočeská posádka na rakouské Rallye Weiz, výsledkem bylo třetí stříbro v řadě a posun do čela Mistrovství Evropy v rally historických vozů. Na účastníky letošní Rallye Weiz čekalo za Alpami dusné a horké počasí, na rozdíl od nedávného maďarského klání bylo však přece jen o krapítek přijatelněji. Čtvrteční slavnostní start dokonce kropil déšť, v pátek ale už bylo opět jasné, že se bude závodit pouze na suchých silnicích.

„Harmonogram byl tentokrát nastaven tak, že bylo možné ještě v pátek absolvovat seznamovací jízdy, my už ale stihli všechno napsat za středu a čtvrtek. „Dopoledne jsme tedy už jen bez potíží absolvovali technické přejímky a také se trochu poptali na stav tratí našich soupeřů a kamarádů. Ti nám ale potvrdili, že nás na cestách žádná zrada nečeká,“ říká pilot historického BMW, štětkovický Stanislav Budil a pokračuje v popisu soutěže:

„Měli pravdu – když jsme do soutěže odstartovali, po blátě už nebylo ani památky. Přesto to místy notně klouzalo, zdejší asfalty byly často neskutečně hladké a ve druhých průjezdech na nich přibyla také spousta štěrku vytahaného z krajnic. Nám se ale úvod povedl a druhou rychlostní zkoušku jsme v naší kategorii dokonce vyhráli. Celkově jsme na ní zajeli sedmý čas, když nás od třetí příčky Francouze Eouzana s mnohem modernějším BMW M3 dělilo jen necelých osm sekund.

Díky tomu jsme se dostali letos poprvé do čela naší kategorie před tradiční soupeře Pasuttiho a Rónaye. Tahle radost nám ale vydržela jen chvilku, na následujícím testu jsme totiž měli na přehřátých pneumatikách malou krizovku a raději zvolnili, takže nás oba zmínění soupeři zase v pořadí přeskočili. Závěr dne se nám vydařil. Jako RZ 4 byla zařazena opět zkouška ´Stralegg´, kterou se nám povedlo také napodruhé v kategorii ovládnout.“

Solidní čas na závěrečné páteční erzetě poté modrobílé BMW 2002ti posunul před ford manželské posádky Rónayových. V sobotním dopoledni už českému ataku neodolalo ani červené porsche Pasuttiho s Campeisem. Česká posádka obula nejtvrdší směs pneumatik a byla to dobrá volba. Na prvních třech zkouškách dne vypálili všem největším soupeřům rybník a vrátili se do čela pořadí kategorie 2, ač jejich padesátiletý ´bavorák´ figuroval v první desítce celkového pořadí jako úplně nejstarší vůz!

Závěr soutěže se tak odehrál v poměrně poklidném duchu. Na vítězství jsme sice nedosáhli a dojeli do cíle opět jako druzí, bylo to ale asi maximum možného. Vyhráli jsme pět rychlostních zkoušek a nějakou dobu i vedli, to byla pro nás novinka. Úspěšně jsme tak završili náročný stříbrný trojboj (Švýcarsko – Maďarsko – Rakousko) a domů odjeli z Weizu velmi spokojeni,“ hodnotil Budil závěr i celou, pro ně úspěšnou rakouskou rally.

Stanislav Budil s Petrem Vejvodou se díky bodovému zisku z rakouské soutěže posunuli dokonce na průběžně vedoucí pozici Mistrovství Evropy v rally historických vozů, byť jen velice těsně. Tento skvělý výsledek ale nijak nepřeceňují. „S ohledem na omezený týmový rozpočet budeme muset určité soutěže ze závěru sezóny vynechat, a tak nás některý z konkurentů velmi pravděpodobně bodově překoná,“ říká k tomu spolujezdec Petr Vejvoda a dodává:

„Tři stříbrné soutěže v průběhu šesti týdnů, to je samozřejmě snový výsledek. Rallye Weiz byla poměrně skromná soutěž, její devizou ale byla kompaktnost a také dobrá přístupnost tratě, díky tomu jsme i v autě vnímali bohatou diváckou kulisu a dobrou atmosféru. Potěšil nás také dobrý výkon našich týmových kolegů Kovaříků, díky tomu se i náš společný ACCR Czech Historic Team v soutěži týmů pozvolna blíží medailovým příčkám.“

Zdroj: TZ Karevic Media
Karel Špaček, media team