SEDLČANY – Mistrovství Evropy v truck trialu se po roční přestávce opět vrací do České republiky. Letošní pátý díl seriálu se vůbec poprvé odehraje v areálu Sedlčanská kotlina o víkendu 20. a 21. srpna, tedy v termínu sedlčanské poutě. Nejedná se o žádnou novinku, Europa Truck Trial se jede již 27. rokem. Na nový terén se těší přes třicet zahraničních i domácích posádek, které se svými nákladní vozy předvedou kousky na hranici fyzikálních zákonů. Diváci budou moci sledovat nejen jejich napínavé souboje, ale také prozkoumat dakarskou techniku sedlčanské stáje KM Racing.

Na všechny návštěvníky čeká obrovský zážitek. „Uvidí těžké trucky šplhající do svahu, balancující na dvou kolech i končící v kotrmelcích. Adrenalinový víkend odstartuje v sobotu 20. srpna. Areál se otevře pro diváky v 8.30 hodin. V 9.30 se na krkolomnou trať vydají první posádky, aby dokázaly, že své velké vozy umí udržet v pozicích, při kterých tuhne krev v žilách. Jízda v jednotlivých sekcích potrvá do 18.00. Ve 20.00 vypukne rocková zábava pro všechny přítomné. Nedělní jízdy začnou v 9.00 a skončí v 18.00. Ve 20.15 víkend završí vyhlášení výsledků,“ uvádí společnost 24 hours agency s.r.o., která je pořadatelem závodu v Sedlčanské kotlině.

Mistrovství Evropy v truck trialu má za sebou k dnešnímu dni tři díly. Letošním favoritem je německý tým HS-Schoch z kategorie IV (nákladní vozy se čtyřmi a více osami). Ale nejnapínavější souboje probíhají v kategorii III (tříosé), kde o prvenství tvrdě bojují německé týmy Truck Sport Borzym a BFS Trucksport Team a rakouský Team Young & Funky. Kategorie II (dvouosé) je ve znamení francouzsko–českého boje mezi Gangs of Sud Est a Racing Team Avia Future. Kategorii P (prototypy) dominuje rakouský KVK-Racing.
Europa Truck Trial soutěže jsou zkoušky dovedností na uzavřeném okruhu pro nákladní vozy. Soutěžící absolvují několik ohrazených sekcí s průjezdovými brankami, ve kterých komisaři udělují trestné body. Vítězí posádka s nejmenším počtem těchto bodů. Vozidla jsou rozdělena do kategorií podle počtu náprav, rozvoru a rozchodu vozidla. Všechny musí s prázdnou nádrží vážit minimálně 2,5 tuny.
Autor/zdroj: TZ 24 hours agency s.r.o.