M. Macík v Africe otestoval nový výkon liazky. Brabec si odskočil na Mars

Tento článek je starší jednoho roku, jeho obsah tak nemusí odpovídat současnému stavu

SEDLČANY – Tým Big Shock Racing se v úterý 12. června po měsíci vrátil z úspěšného testování v saharské oáze Ksar Ghilane. Martin Macík prověřil Frantu, svůj závodní speciál Liaz, který bude mít pro Dakar 2019 vyšší výkon motoru a také další technická vylepšení. Ta by kamionu měla pomoci hladce projet písečné terény v příštím peruánském ročníku. Jan Brabec zase prošel důkladným a občas dosti tvrdým navigačním tréninkem. A test odolnosti zažili i noví mechanici, kteří by v lednu měli s týmem poprvé absolvovat Dakar 2019. Na africkém soustředění se vystřídaly také dvě skupiny fanoušků.

Tým Big Shock Racing dlouhodobě vyvíjí motory pro dakarský speciál Martina Macíka. Model pro Dakar 2019 už je připraven a Martin ho teď na Sahaře důkladně otestoval. „Franta letí. Auto má neskutečný výkon, který se v peruánské poušti určitě bude hodit. Ale novému výkonu motoru musíme přizpůsobit i ostatní díly. Snažili jsme se proto auto opravdu maximálně zatížit, abychom poznali, které součásti budou tou palbou v písku nejvíce namáhané, a na těch chceme dále zapracovat,“ vysvětluje Macík, proč svůj žlutý kamion nešetřil.

Motocyklista Jan Brabec pod dohledem dakarské legendy Ladislava Faitla v Tunisu zapracoval hlavně na navigaci, která mu během jeho prvního startu na Dakru 2018 dávala nejvíc zabrat. „Podle roadbooků, které jsem si tvořil, jsem zbrázdil široké daleké okolí. Byl jsem i na Marsu, tak se jmenoval kemp v jedné z dalších oáz. Jednou po nás dokonce bylo vyhlášeno pátrání, protože jsme se s Martinem nezvládli vrátit včas do bivaku a vypadalo to na nocování v poušti, “ popisuje tréninkové zážitky Jan Brabec.

Závodní stroje a jezdci však nebyli jediní, kteří potřebovali pře Dakarem otestovat. Svoji malou generálku zažil například i nový mechanik Lukáš Kalanka, přezdívaný Počůvaj. „Přijel jsem na pohovor do týmu až ze Slovenska, a protože jsme si vzájemně padli do oka, nakonec jsme si plácli. Ve svých 29 letech jsem se rozhodl i s manželkou a malým děckem přestěhovat do Sedlčan a dát se na dráhu dakarského mechanika. Pobyt v Africe byl prvním křtem,“ sděluje své další plány nový mechanik sedlčanského týmu Big Shock Racing. Lukáš Kalanka nebude však nejspíš poslední, tým se dále rozhlíží po dalších posilách do party mechaniků.

Autor/zdroj: text a foto Nikola Kužílková