SEDLČANY – Martin Macík a Jan Brabec, v doprovodu kompletního týmu Big Shock Racing, před pár dny dorazili do pouštní oázy na Sahaře. Hned poté, co rozbalili bivak, začali s tvrdým tréninkem na Dakar 2019, který se v lednu celý odehraje na území Peru. Závodníci potřebují zlepšit fyzičku, jízdu v písku, získat jistotu v navigování a mechanici budou také testovat technické novinky, kterými stihli vylepšit Frantu, žlutou závodní liazku Martina Macíka. Tým Big Shock Racing v tuniské oáze stráví tři týdny, doprovázejí také fanoušci jejichž program je však daleko oddechovější.
„Každý den tu plánujeme zvládnout 200 – 300 kilometrů, domů si povezeme kolem 4000 kilometrů najetých v poušti. Vybrali jsme místo, kde je opravdu rozmanitý terén, kromě písku a velkých dun dojde určitě i na kamení, pisty a Brabčákovu oblíbenou velbloudí trávu,“ popisuje Martin Macík. Dolování závodních strojů z písku je v rámci soustředění jednou z vůbec nejčastějších činností. „Frantu už zvládáme vyprostit za 20 – 30 minut, záleží na stupni zahrabání. Ale zaměřujeme se hlavně na techniku jízdy a snažíme se získat také potřebnou rychlost, protože poslední Dakar byl místy až nesmyslně rychle rozjetý,“ dodává Macík.
Součástí tréninku je i fyzická příprava zaměřená zejména na kondici. „Cvičit každý večer ve 40stupňovém vedru mi nevadí, teplo mi sedí, navíc máme už vyzkoušeno, že to má smysl. Ale je pravda, že přes den je tu extrémní žár a uvažuji, že se zítra pojedu vykopávat blíž k moři,“ popisuje své plány Jan Brabec. Tým potřebuje otestovat i techniku, která se ve vysokých teplotách a silné zátěži v písku chová jinak než při jízdě Sedlčanskou kotlinou. „U Franty si chceme ověřit pár detailů na motoru, úpravy naší oblíbené vrtule a částečně budeme řešit i podvozek,“ prozrazuje Martin Macík.
Autor/zdroj: text i foto Nikola Kužílková