Macík vyrazil na svérázný trénink na Dakar. Na Baja Drawsko soutěžil s osobními auty

Tento článek je starší jednoho roku, jeho obsah tak nemusí odpovídat současnému stavu

SEDLČANY – O uplynulém víkendu se v Polsku jela rally Baja Drawsko Zúčastnil se jí i sedlčanský tým Big Shock! Racing. A to hlavně proto, aby získal další porci 330 cenných závodních kilometrů před blížícím se Dakarem. Sestava byla tradiční. Karla, kamion Iveco, pilotoval Martin Macík, navigovaný Františkem Tomáškem, s technickou asistencí Davida Švandy. Frantu, týmový Liaz, si opět pronajal Dan Stiblík, který se pozvolna rozhlíží po světě dálkových kamionových rally.

Tentokrát nešlo o výsledky, hlavním cílem byl trénink. A také chuť zajezdit si. Vůbec přitom nevadilo, že kamiony týmu Big Shock! Racing v soutěži startovaly jako jediné. Je třeba závodit, testovat a sbírat zkušenosti. A právě v Polsku se síla dvou týmových trucků prokázala, když Dan dokázal Martinovi pomoci poté, co během zátěžové zkoušky prorazil hadici přivádějící naftu do motoru. I přes tuto menší kolizi byl Macík v cíli nakonec 7. a Stiblík 12. České kamiony závodily s 34 osobními automobily.

Rally Baja Drawsko je primárně určena osobním automobilům. „Vždycky si poradíme. Kamiony, osobáky, důležité je, že máme s kým závodit. Teď nám jde hlavně o to, abychom měli možnost odjet si delší úseky v ostřejší rychlosti. Potřebujeme otestovat nové úpravy na našem Karlovi. Do Dakaru nezbývá moc času,“ říká Macík, který už má na motoru i automatické převodovce nastavenou konfiguraci, která mu zůstane i pro lednový Dakar.

V sobotu byly v plánu dvě etapy, každá dlouhá 142 km. Náročnější trialové úseky a honičky kamionu s osobními automobily dokážou české posádce pokaždé zvednout náladu. Do cíle první sobotní části dojel žlutý kamion Karel pilotovaný Macíkem na 4. místě a stejné si držel i celkově, Stiblík byl po první části 16. Následoval hodinový servis. A grády měla i poslední etapa, ve které se Macík rozhodl rozjet na maximální možnou rychlost a provést zátěžovou zkoušku.

Tu nakonec nevydržela zadní pera, držící nápravu, která s posádkou už absolvovala poslední Dakar, a jako jeden z mála dílů nebyla ještě vyměněna. Nahrazena měla být po návratu z evropských závodů. Pera praskla a vzala s sebou i hadici s přívodem nafty do motoru. Zhruba v polovině etapy tak Macík s Tomáškem a Švandou ucítili v kabině naftu a museli jízdu přerušit. Naštěstí u Iveca zastavil druhý týmový kamion, pilotovaný Stiblíkem.

Ten poskytl posádce palivo i pár potřebných součástek a stal se tak hrdinou kamionové soutěže. „My jsme si řekli, že závěr pojedeme trochu vabank. A nasadili jsme fakt kudlu. Na takovou rychlost, bychom si netroufli ani na Dakaru. A jsme rádi, že jsme si potvrdili, kde mají pera své limity. Každopádně, dnešním vítězem je Dan, který nám pomohl a současně jsme si společně projeli závěr etapy,“ vyprávěl svoje dojmy z polské rally Baja Drawsko Martin Macík.

Zdroj/foto: Nikola Kužílková,
Big Shock! Racing