Macíka v páté etapě Dakaru zdržela oprava spojovací tyče. Etapu dojel na devátém místě

Tento článek je starší jednoho roku, jeho obsah tak nemusí odpovídat současnému stavu

AL QAISUMAH – Dnešní 5. etapu čítající 456 závodních kilometrů dokončila posádka kamionu Iveco ve složení Martin Macík, Františkem Tomáškem a David Švanda na devátém místě. V průběžném pořadí klesla z druhé na třetí příčku. Jejich žlutý kamion Karel od začátku převzal vedení a značnou část etapy za sebou nechával ruské i běloruské závodníky. Ale ve druhé polovině dnešní speciálky posádka týmu Big Shock! Racing po skoku přes dunu musela zastavit a opravit ohnutou spojovací tyč.

To se nakonec podařilo, zastávka trvala asi 30 minut a kamion pilotovaný Macíkem spadl o několik míst. Pak už Karel znovu letěl až do cíle. A díky vyrovnaným výkonům, které Martin Macík se svými spolujezdci od začátku Dakaru předvádí, se podařilo udržet i výborné celkové umístění. A zdá se, že i týmový speciál po několika náročných etapách stále zůstával v dobré kondici a mechanici zatím nemusejí řešit zásadnější opravy.

„Na začátku to byl boj, byl tam výjezd po skále, ke kterému se skoro nedalo dostat. Letěli jsme a kličkovali mezi Kamazy, které se tam různě ztrácely, prášily nám, přetlačovali jsme se. Pak jsme se seřadili a letěli dál ve svém tempu. V posledních 100 kilometrech dun se celkem dařilo, ale při jednom skůčku přes dunku jsme ohnuli spojovačku, takže kola šla do véčka. Museli jsme zastavit, opravovat a jakmile bylo hotovo, letěli jsme zase až do cíle,“ popsal etapu Martin Macík.

Zajímavostí dnešní etapy je také restrikce „close door“. Trať je natolik náročná, že v poslední pasáži si pořadatel nemůže dovolit pustit na trať závodníky po západu slunce. Proto každý, kdo přijede na CP4 po 18. hodině bude automaticky poslán na cestu a do bivaku. Pokud někdo dorazí až po 22. hodině, zůstává na místě, dostává od pořadatele stan a jídlo, přespí v poušti a pokračuje až ráno. Ale vypadává z hlavní soutěže a přesouvá se do kategorie Dakar Experience.

Zdroj/foto: Nikola Kužílková,
Big Shock! Racing