Rozsah regionální dopravy zajišťované Českými drahami v hlavním městě vzroste zhruba o 6 %, ve Středočeském kraji o téměř 3 %. K největším změnám dojde na tratích z Prahy přes Poříčany do Kolína a Kutné Hory a z Prahy přes Nymburk do Kolína, na kterých bude změněn dopravní koncept. K rozšíření provozu spěšných vlaků dojde také v úseku mezi Benešovem, Voticemi, Olbramovicemi a Táborem.
Na trati 223 Benešov u Prahy – Olbramovice – Sedlčany dochází k rozšíření provozu spěšných vlaků Sázava. Nové vlaky odjíždějí v pracovní dny z Benešova v 5:40 do Tábora, v 7:38 do Votic, v 16:07 do Olbramovic, v 18:07 a 19:07 do Tábora a denně v 9:07 do Tábora. V opačném přijíždějí nové spěšné vlaky do Benešova v pracovní dny 5:48 z Tábora, v 8:48 z Votic, v 15:48 z Tábora, v 16:48 z Olbramovic, v 19:48 z Tábora a o víkendech a svátcích v 17:48 z Tábora.
Na samotné trati Benešov – Sedlčany k žádný velkým změnám od 15. prosince v časech příjezdů a odjezdů nedochází, rozdíly mohou být jen minutové. Směrem z Benešova vyjede celkem (v pracovní dny i o víkendech a svátcích) 30 spojů, z toho jedenáct vlaků z Benešova končí v Olbramovicích. Podobně je tomu i v opačném směru ze Sedlčan. Stále zůstává v platnosti dřívější informace Středočeského kraje o nasazení na tuto trať začátkem roku 2025 motorového vozu RegionSpider.
Nový jízdní řád trati 223 platný od 15.12. 2024
Zdroj: Středočeský kraj, ČD
Ilustrační foto: Ladislav Havel