SEDLČANY – Nový ročník Rallye Dakar 2019 je napínavý už od samého začátku. Poté, co před pár dny chilská ministryně sportu oznámila, že Chile bude šetřit a Dakar 2019 přes její území nepovede, oddálili organizátoři nejnáročnějšího závodu na světě termín zveřejnění nové trasy. Všichni s napětím očekávali, kudy se v lednu 2019 vlastně pojede. V pátek 18. května přišla překvapivá zpráva, že Dakar 2019 nepřekročí hranice státu Peru. Martin Macík a Jan Brabec, členové sedlčanského týmu Big Shock Racing, byli hodně překvapení, když organizátoři Rallye Dakar konečně odtajnili novou trasu.
„Už pár dní kolovaly zaručené informace, kudy se pojede, ale nakonec se vyplatilo počkat. Je to venku, nikdo to nečekal, sto procent v Peru pobavilo. Těšíme se na písek, i když nás trochu mrzí, že budou chybět Argentina a Bolívie. Trať bude trochu jednotvárnější. Peru, to je poušť, písek, duny a technická jízda. V tom si libujeme. I když už teď je jasné, že to bude pořádný masakr. Dakar se zkrátí, ale i tak bude 12 dní závodu hodně náročných. Letos už po třetí písečné etapě odpadla spousta jezdců. 12 dní zároveň může znamenat, že organizátoři nemusí nezařadit den volna,“ komentuje první zprávy Martin Macík, nejúspěšnější český závodník minulého ročníku.
„Zdá se, že závod by v nových podmínkách měl být příjemnější pro asistenční vozy, které zřejmě nebudou muset absolvovat tak obrovské vzdálenosti jako v minulých letech. Dá se také očekávat, že součástí trati bude několik okruhů, “ dodává Martin Macík, který pojede Dakar v Peru už potřetí a celkově jako pilot už popáté. „Mně nevadí vůbec nic, dokážu si poradit na každém povrchu, hlavní je, že neprší a není zima. Jakmile je kosa, trpím a zároveň se mi v těle začnou ozývat všechna moje železa. Jízda v písku mi vyhovuje, jsem technický jezdec. A že si dám po roce zase čaj z koky, je také poměrně příjemná zpráva,“ říká týmový biker Jan Brabec.
Autor/zdroj: Nikola Kužílková, Big Shock Racing