Liazku na Baju potrápila řada problémů

Tento článek je starší jednoho roku, jeho obsah tak nemusí odpovídat současnému stavu

SEDLČANY – Přesně před pěti roky si syn sedlčanského šéfa KM Racingu Martina Macíka odbyl ve Španělsku svoji ostrou premiéru v roli navigátora soutěžního kamionu Liaz. Tehdy posádka Martin Macík st., Josef Kalina a Martin Macík ml. zvítězila v podniku Světového poháru FIA v cross country závodech Baja. O uplynulém víkendu se situace opakovala. Jen s tím rozdílem, že Martin Macík ml. se ve španělské rallye představil poprvé jako pilot soutěžní liazky.

BAJA Aragón, jak zní oficiální název tohoto závodu, měl na startovní listině v kategorii kamionů šest posádek. Nově složené sedlčanské posádce Martin Macík mladší, Marian Orlický a Jakub First s vozem Liaz byli kromě elitních elitních pilotů z Rallye Dakar Španěla Pepe Vila Roca na iveku a Kazachstánec Artur Ardavičus s tatrou, soupeři také dva kamiony Mercedes a jeden DAF. Závod startoval v pátek, kdy na soutěžící čekal šest kilometrů dlouhý prolog. V něm si nejlépe vedla sedlčanská posádka s kamionem LIAZ, která o osm vteřin porazila tatru pilotovanou Ardavičusem. V sobotu absolvovali závodníci dva okruhy o délce 116 a 220 kilometrů.

V první sobotní etapě skončil Macík kvůli defektům pneumatik třetí s více jak osmiminutovou ztrátou na prvního Ardavičuse. Po následné druhé etapě se liazka posunula na druhé místo. „Pro kamiony jsou pisty na Baja Aragon příliš úzké a všichni dělají gumy, nicméně podmínky jsou stejné pro všechny,“ postěžoval si po sobotní části Martin Macík mladší. Naplno mu daly za pravdu dvě nedělní etapy, které se jely ve stejných terénech jako v sobotu. Znovu následovala série defektů a technických problémů, k vůli nimž posádka Macík ml., Orlický a First nedokončila poslední rychlostní zkoušku. Přesto se celkově umístila se ztrátou více jak hodiny a 30 minut na 4. místě.