Posádka kamionu týmu Big Shock! Racing bude na Dakaru patřit mezi prioritní jezdce

Tento článek je starší jednoho roku, jeho obsah tak nemusí odpovídat současnému stavu

SEDLČANY – Dakar 2021 se blíží. Martin Macík dostal od pořadatelů zprávu, že členové jeho posádky budou zařazeni mezi prioritní jezdce. Ti by měli mít v kategorii kamionů startovní čísla 500 až 508 a budou během závodu přísněji sledováni, například kamerami v kabině nebo elektronickými roadbooky. Jde o další z novinek v současném turbulentním vývoji. Navzdory okolnostem tým Big Shock! Racing zůstává stabilní, neplánuje žádné zásadní změny, sází na prověřené stroje a osvědčený tým.

„Na elektronický roadbook jsem zvědavý, zatím jsem ho viděl jen na obrázku a mám pár otazníků. Papírovou verzi jsem mohl mít v ruce, elektronický bude napevno přidělaný. Chci věřit, že do něj dobře uvidím, i když zrovna poletíme vzduchem,“ říká navigátor František Tomášek. Další informace se posádka dozvěděla z dnešní tiskové konference. Potěšilo, že Česká republika opět patří mezi země s nejsilnějším zastoupením.

Odtajněná trasa čítající 12 etap povede místy, z nichž část už závodníci znají z předchozího ročníku. Tentokrát se ale pojede v protisměru a jezdce čeká 4767 ostrých km. V plánu jsou tři těžké etapy na závěr. Ubude přejezdů, což týmy ocení. Martin Macík k novinkám říká: „Trasa vypadá dobře. My si nejvíc přejeme, aby byl další ročník náročný. Chceme, aby byl drsný technicky, fyzicky i navigačně. Užíváme si, když je Dakar takový, jaký má být. A podle posledních zpráv to vypadá nadějně.“

Vše je už nachystáno. Před pár dny byly dokončeny poslední úpravy na týmovém kamionu. Poté, co v něm otec a syn Macíkovi absolvovali testovací jízdu, Martin starší poznamenal: „V rychlejším závoďáku jsem ještě nejel.“ Všem, kteří šéfa týmu znají a vědí, že chválou zbytečně neplýtvá, bylo jasné, že Karel jede opravdu dobře. Kamion také dostal startovní číslo 503, úspěšně prošel STK, navigátor František Tomášek si v kabině doladil držáky na roadbook a Karel byl definitivně připraven.

V týmové flotile nově přibyl ještě servisní Liaz. Ten poveze náhradní díly pro tým Big Shock! Racing a také pro podvozek holandského vozu, vyrobený v sedlčanských dílnách, pro jezdce Maurika van den Heuvela. Do servisního MANu bylo vyrovnáno všechno nářadí, do bydlíku si každý z týmu nastěhoval zavazadlo s výbavou na 14 perných lednových dní. Už v pondělí 30. listopadu týmová karavana vyjede směr Marseille, kde se nalodí na trajekt do Džiddy.

Zdroj/foto: Nikola Kužílková,
Big Shock! Racing