Práce na rekonstrukci mostu přes Mastník stojí, nutná je přeložka kabelů sítě CETIN

SEDLČANY – Jak známo 19. července byla zahájena rekonstrukce mostu přes potok Mastník v Nádražní ulici. Do 27. července bylo provedeno odstraňování části konstrukčních vrstev vozovky, odbourávání chodníků, demontáž říms, odbourávání chrániček kabelů ČEZ a chrániček telekomunikačních kabelů sítě CETIN. Dále není možné na mostě provádět jiné bourací práce, neboť od správce sítě není dovoleno pokračovat v bourání v ochranném pásmu kabelů.

Jak uvádí tisková zprávě KSSÚ Středočeského kraje tak „Po zbouráním poprsních zdí včetně nosných konzol Zhotovitelem (M – SILNICE a.s.) vznikl až druhotný problém, kde není na co kabely vyvěsit. Aby se mohl kabel vymístit mimo most, je proto nutné navrhnout ocelovou konstrukci, která bude umístěna na stávajících pilířích a kabel na něj bude možné vyvěsit. Tímto náhradním technickým řešením se bohužel další práce na mostu po dobu maximálně 14-ti dní pozdrží.“

„V době provádění projekčních prací na most byly odebrány vzorky všech konstrukcí mostu. Po jejich vyhodnocení projektant navrhl bourání mostu v takovém rozsahu, aby se ponechaly konstrukce mostu, které nejevily žádné vady a byly staticky únosné. V našem případě se jedná o ponechání samotných kamenných kleneb a poprsních zdí. To jsou pohledové části mostu, které vyplňují prostor mezi samotnými klenbami při pohledu na most z čelní strany.

A právě tyto konstrukce po odstranění části mostu se ukázaly jako staticky neúnosné a statik rozhodl o jejich odstranění. Samotné zbourání a jejich obnova by neměla vliv na dobu provádění a postup prací na stavbě. Bohužel na povodní straně mostu po směru toku byl v těchto místech umístěn vodovod a konzoly, na kterých byl vodovod veden. A zde měl být během rekonstrukce vyvěšen kabel společnosti CETIN. Jedná se o tři kabely, jejich váha je po celé délce mostu cca 1,5 tuny,“ končí tisková zpráva.

  Veřejné zasedání sedlčanských zastupitelů má na programu doplnění počtu členů rady

Zdroj: Krajská Správa a
Údržba Silnic Středočeského Kraje

Ilustrační foto: Ladislav Havel