Rekonstrukce kolejiště se blíží k závěru

Tento článek je starší jednoho roku, jeho obsah tak nemusí odpovídat současnému stavu

SEDLČANY – Oprava staničních kolejí a výhybek na železniční trati z Olbramovic do Sedlčan v úseku od železničního přejezdu silnice III/10522 k nádraží se pomalu blíží k závěru. Součástí rekonstrukce kolejiště byla také generální oprava zmiňovaného železničního přejezdu v Nádražní ulici, kvůli němuž museli řidiči volit objízdnou trasu. Ten je od středy 13. listopadu znovu zprovozněn. Rekonstrukce přejezdu byla pro dodavatelskou firmu poměrně pracnou a rozsáhlou záležitostí, nejedná se totiž o žádný malý přejezd, jak by se na první pohled mohlo jevit.

„Tím, že přejezd je umístěn v esovité zatáčce, tak jeho délka dosahuje téměř dvojnásobku běžného jednokolejného přejezdu. Znamenalo to pro nás vybudovat během čtyř dnů zcela nový přejezd v délce skoro šestnácti a šířce pěti metrů. Pracovali jsme na něm od soboty do úterý prakticky od rána až dlouho do večera, abychom termín uzávěry silnice dodrželi. Živičný povrch v celé délce železničního přejezdu nahradily monolitické gumové bloky, které sníží hlučnost a zároveň odstraní dřívější terénní nerovnosti přejezdu,“ uvedl krátce před dokončením tohoto úseku trati stavbyvedoucí dodavatelské firmy.

Nadále živo však zůstává v úseku od železničního přejezdu směrem k budově vlakového nádraží. První vlak by tudy měl projet už v neděli 17. listopadu odpoledne, do té doby náhradní dopravu z Olbramovic do Sedlčan a zpět zajišťují autobusy. Rekonstruovaný úsek železniční trati měří přibližně 150 metrů, součástí rekonstrukce je výměna asi 150 pražců, kolejového lože na hlavní koleji, oprava šesti výhybek a kompletní odvodnění kolejiště. S tím souvisí i v některých částech osazení betonových monobloků, zabraňující případnému sesunu zeminy do kolejiště.