SEDLČANY – Na trati Sedlčanské kotliny se o víkendu jely hned dva rallycrosové závody. Společně s Mistrovstvím České republiky i šestý závod seriálu Zóny střední Evropy (ZSE) v rallycrossu. Kromě toho byl v kotlině na programu také závod České trofeje historických automobilů a závod Mascom cupu v kartcrossu. V šesti soutěžních divizích se hlavního závodu ZSE účastnila víc jak čtyřicítka závodníků z Rakouska, Slovenska, Maďarska, Polska, Nizozemska a Česka.
Za příjemného letního počasí se jely v sobotu odpoledne první kvalifikační rozjížďky všech soutěžních kategorií, od nedělního rána pak postupně i poslední rozjížďka. Počasí přálo i nedělním odpoledním semifinálovým a finálovým jízdám, kdy trať byla jen lehce prašná. V nejsilnější divizi SuperCars startovala jen trojice jezdců, zvítězil polský jezdec Zbigniew Staniszewski s vozem Ford Fiesta MX MK8, na druhém místě Rakušan Alois Höller, třetí skončil Maďar Zoltán Harsányi.
Divizi Super 1600 ovládl v Sedlčanech Jiří Šusta (CZ) s vozem Škoda Fabia MK3, v divizi National 1600 Tomáš Nejdl (CZ) s vozem Peugeot 206. Roman Častoral (CZ) s vozem Opel Astra OPC se v kotlině zapsal jako vítěz divize SuperTouringCars do 2000, ve stejné divizi vozů nad 2000 ccm zvítězil Polák Pawel Melon s vozem BMV M3. V divizi SuperTouringCars do 1600 si prvenství ze Sedlčan odvezl Michal Sklenář (CZ) s vozem Honda CRX.
V České trofeji historických automobilů startovala v kotlině jen jedenáctka českých jezdců. V kategorii historických vozů do 1600 prvenství získal Marek Zeman s vozem Škoda 130 RS. Kategorie historiků nad 1600 se měla vítěze Jiřího Matějku s vozem Škoda Felicia, v kategorií historických vozidel s pohonem všech čtyř kol zvítězil Luboš Čížek s vozem Audi S2 RX. Ve finále Kartcross Mascon cupu startovalo devatenáct jezdců, nejrychlejší z nich byl Petr Doležal s buginou Honda.
Foto: David Krátký